fredag 11 maj 2012

Sea of Claws 1.1

Känner mig rätt sugen på att ge mig på en hord igen. Kraschade och brann med den första versionen i höstas, får se om jag lyckas bättre den här gången.

Tyranid Prime - Toxin Sacs, Lashwhip&Bonesword, Scything Talons

10 Ymgarl Genestealers
2 Zoanthropes in a spore
2 Zoanthropes in a spore

15 Genestealers plus a Broodlord with Scything Talons
15 Genestealers plus a Broodlord with Scything Talons
30 Termagants with Adrenal Glands and Toxin Sacs
20 Hormagaunts with Adrenal Glands and Toxin Sacs

20 Gargoyles with Adrenal Glands and Toxin Sacs
6 Raveners with Rending Claws

1999 points
125 models

Det som känns lite kul är att ha stora feta units som omväxling, jag blöder inte kill points lika lätt som i drop-listan. Eventuellt splittar jag Termaganterna för att få fler scoring units.

4 kommentarer:

  1. Ja denna ser ju inte dålig ut, precis som du säger så ger du inte bort killpoints lätt.. förutom dina zoanthropes i spores och raveners så kan det vara ganska tufft att ta ut så många modeller.

    Det som oroar mig mest är väl att du endast har din prime som ger synapse direkt på bordet. kan ju vara lite trisst att behöva trycka ihop termagaunts, hormagaunts, gargoyles och raveners inom 12".. Nog för att det kan vara lite jobbigt att döda tex 8 termagaunts på en shooting runda för att få till ett morale test. Jag hade nog försökt trycka in en till synapse givande modell för att hålla ihop armén bättre.

    SvaraRadera
  2. Jo det knepiga är logistiken, att få till en deployment som funkar och hur man för allt över bordet. Det blir ofrånkomligen ganska fokuserad deployment, men från andra rundan så börjar det förhoppningsvis landa lite mer synapse på bordet.
    Sen har det mesta Feed, så det gör inte så mycket när dom failar IB. Ser att jag glömt sätta Deathspitters på sporerna.
    En möjlighet är att skita i en spore och istället deploya en unit Zoanthropes som vanligt, då får jag loss 61 poäng.

    SvaraRadera
  3. Mmm, blir nog bättre med 1 unit zoanthropes som startar på bordet om du nu inte vill lägga in en tervigon istället. att faila på synapse är inte så farligt men att faila ett morale kan vara förödande. du behöver vara fearless så du inte behöver bry dig.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera