tisdag 30 augusti 2011

Ole Dole Doff

Vad ska man välja till FF? Jag tappade sugen en del när ryktet om Tyrannofex-modellen visade sig vara falskt, hade planerat köra en dubbel T-fexlista i höst med Hive Guards och dödsstjärna. Och jag orkar fan inte konvertera och måla upp T-fexar, särskilt inte som GW plötsligt kanske släpper en officiell modell.
Utan att kunna hota parking lots och skimmer armies med shooting i första rundan så faller synergin i den listan ihop.
Har testat och förkastat en horde-lista och anti-park likaså. Återstår att tweaka lite med gammal skåpmat som redan är målat till största delen.

Har två listor jag funderar på just nu:

Swarmlord
1 Tyrant Guard, LW
3x3 Hive Guards
2x20 Genestealers
2x10 Termagants
2 Tervigoner, AG, TS, ST
18 Gargoyles, AG, TS

---------------------------------------

Tyranid Prime
3x3 Hive Guards
2x20 Genestealers
2x10 Termagants
2 Tervigoner, AG, TS
2 Trygons

Så, #2 har bättre target saturation och bättre press, men sämre counter charge och stadga.

Funderar också på att slänga in en liten krydda - Doom! Tyvärr kostar det mig 3 Hive Guards, för en heavily random dude. Men då har jag också råd med Onslaught på Tervigonerna, om jag droppar deras Scything Talons, vilket gör dom bättre.
Doom är en smula bättre än vanligt på FF, då man måste hoppa ur sitt fordon för att claima ett objektiv.

1 kommentar:

  1. Ahoy.

    Jag tycker du ska plocka lista nummer 2. Men det kanske känns lite tråkigt då den är väl så gott som samma du spelade förra vändan?

    Väldigt tråkigt att inte horden fungerade för den var maffig att se och jag gillade den skarpt. Anti parkinglot versionen kan jag tänka mig var rätt usel, svårt för tyranider att gå den vägen antar jag. Men jag tycker verkligen inte du ska kasta ut 3 hive guards mot Doom oavsett om listan blir coolare då.

    Hive guards är helt enkelt för viktiga i Tyranidlistorna. Det enda valet att byta ut en trea är om man vill ha ymgarls eller av någon anledning zoanthropes antar jag.

    SvaraRadera