fredag 3 juni 2011

Lokal turnering

Jag tänkte göra som dom andra grabbarna och slänga upp en 1500-lista som jag tänker ta till en lokal turnering i sommar. Det lutar väl åt att jag dammar av min roliga reserves -armé som Krucke vajpade i en tidigare match - det kan väl bara gå bättre :) Man är jäkla sugen på nåt annat än turneringslistan just nu och drop är kul (när det funkar).

HQ
Hive Tyrant - Wings, Hive Commander, 2 x TL Devourers, Leech Essence, Paroxysm.

Elites
Doom of Malaysia in Mycetic Spore

Troops
13 Genestealers
20 Devilgaunts in Mycetic Spore
Tervigon - Adrenal Glands, Toxin Sacs, Cluster Spines, Scything Talons, Catalyst

Heavy Support
Carnifex - 2 x TL Devourers in Mycetic Spore
Carnifex - 2 x TL Devourers in Mycetic Spore

1497p
42 models
11 kill points

2 kommentarer:

  1. Jaha det där gick ju inte så bra. Mötte Kruckes mörkäldre igen och vajpad igen. Kanske funkar den bättre mot dom andra listorna på turneringen, men jag tvivlar att jag ens kommer upp i 50% wins. En rolig lista blir trist om den alltid förlorar. Eventuellt gör jag några ändringar, trots allt är det här den enda 1500-lista jag nånsin spelat och man ser en del brister. Alternativt så struntar jag i wins och dricker öl och är glad istället.
    Eller så gör jag båda : )

    SvaraRadera
  2. Hehe, vi kan ta en match och se hur mina harlequins ska gå till väga riktigt :)

    SvaraRadera