tisdag 17 maj 2011

Fnular på en beställning

Det engelska pundet var i påskas nere på 9.97 nånting, idag ligger det på 10.31. Mina vanliga dealers är Maelstrom och Wayland. Jag har föredragit Maelstrom sista året då jag inte orkat synka beställningarna med andra för att slippa frakten (Maelstrom har gratis frakt) och Maelstrom har legat lite billigare än Wayland totalt sett. Nackdelen har varit att man fått vänta några veckor på looten. Men nu sista månaderna verkar Maelstrom ha tappat - dom har skitlite Tyranidgrejor och man verkar inte kunna beställa vissa units överhuvudtaget. Även svinbilliga Darksphere har lite tunnt sortiment. Kanske hänger det ihop med att GW slutar producera i metall och går över till resin, att vi får en downperiod på vissa modeller.

Så det får bli Wayland som är dom enda som har Venomthropes, vilket ligger högst på önskelistan. Tänker mot bättre vetande även köpa in 6 Raveners, jaja dom suger jag vet. Men fan va kul när dom funkar, och jag gillar verkligen modellerna. En del byter armé när dom blir uttråkade, en annan byter lista. Man är lättroad på det viset.
Jag längtar nästan mer till efter FF, då man kan börja testa roliga idéer.

Inköpslistan:
3 Venomthropes
6 Raveners
12 Termagants

Från Waylands går det loss på 1067:- inklusive frakt på 45kr
Samma order från Speltid kostar mig 1294:- (gratis frakt). Sparar alltså 227 pix, även om det bör nämnas att mellanskillnaden sjunkit, bra jobbat Speltid!

GW har flaggat för den årliga prisökningen nu den 31:a maj läser jag, och internet är i uppror som vanligt. Sen ska dom visst blockera internetförsäljning till Australien (som redan betalar ungefär det dubbla priset på GW-produkter i butik). Way to alienate customers, GW.
Så jag får väl se till att få iväg beställning i maj.

Listan som jag är riktigt sugen på att testa ser ut såhär:

HIVE FLEET CLOSTRIDIUM

HQ
Tervigon - Adrenal Glands, Toxin Sacs, Stinger Salvo, Catalyst
Tyranid Prime - Pair of Boneswords, Rending Claws, Toxin Sacs

Elite
3 Hive Guards
3 Hive Guards
2 Venomthropes

Troops
5 Tyranid Warriors - Toxin Sacs, Lashwhip&Bonesword, Rending Claws (one has Barbed Strangler)
20 Genestealers
20 Genestealers
24 Termagants
Tervigon - Adrenal Glands, Toxin Sacs, Stinger Salvo, Catalyst

Fast
20 Gargoyles - Adrenal Glands, Toxin Sacs

100 models
2000 points

3 kommentarer:

  1. ser ju bra ut men jag hade nog delat upp termagaunts i 2x12 för att kunna täcka upp mer. Jo jag vet att du ska spawna ut mer, men inte alltid det fungerar bra heller. Tärningarna lever sitt egna liv, och ibland kanske motståndarn lyckas till o med slå ut tervigonerna tidigt i spelet.

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt klart nåt jag kan göra, har över en troops choice. Samma gäller för Gargoyles, dom blir nästan för otympliga när man har 20 st. Men jag gillar för närvarande stora units, det blir bättre synergi med buffarna, och småunits tar jag fram om dom behövs. 24 Termagants kan enkelt screena det som behöver screenas.

    Är riktigt sugen på att börja testa den här listan.

    SvaraRadera
  3. Fan, hade inte täckning på kortet. Får gulla med frugan ikväll...

    SvaraRadera